April 12, 2015

REVIEW PADAT DAN BERMANFAAT.


Hai, Assalammualaikum.. 

Semalam pergi lah buka laman web En. Nuffnang.. kononnya nak tengok berapa ramai visitor blog dan hasilnya Alhamdullilah. Ada beberapa visitor yang kerap juga datang terima kasih ye. Semalam tehaa tengok juga kebanyakkan diorang cari apa dekat blog tehaa ini?

huh! 1st ranking adalah KENALI WARNA URINE anda. Macam kelakar kan? yes! teringat masa buat review tentang urine.. Ya Allah, peningnya nak faham. *dizzy* mahu tak nya.. kebanyakkan yang cerita pasal warna urine ini, ditulis di dalam BI. *berpeluh* Bila nak faham satu-satu. 

So, bila banyak visitor ke post itu.. syukurlah sangat even tak seberapa pun tehaa punya review dalam BM itu.. sebabnya tehaa taip pun apa yang tehaa faham tanpa ubah sangat fakta. Hasilnya, ringkas dan tepat.  

Cerita pasal review ini memang tehaa dah lama tak buat tentang review ini, bagi tehaa kalau kita nak review sesuatu.. kita kena kaji dan faham apa yang kita nak review. Bila kita faham, surely! orang baca pun akan faham. Kalau tehaa, apa yang review.. seringkas yang boleh tehaa akan taip. 

Bukan semua orang akan rajin baca satu per satu. So as long as kita boleh pendek kan tanpa buang segala fakta.. WHY NOT pendekkan review itu, kan? Pendek bukan bermaksud "shortform" pendek itu bermaksud ringkaskan review tersebut.

So, kepada blogger yang nak try buat review. Sila cuba taip review tersebut secara ringkas dan mudah difahami, Ok? :D

Ok. bye.
XOXO

No comments: