August 4, 2015

11 STREET ADDICTED

Hai. Assalammualaikum..

Siapa Shopahollic kat sini? *angkat tangan* Korang semua kena baca entri kali ini.. sebab apa? Sebab tehaa confirm korang akan addicted dengan satu ini. Hehehe..

Actually, tehaa pernah cuba membeli di 11Street ini.. So nak cerita sikit pengalaman membeli di 11 street ini :) 


Memula takut sebab takpernah beli macam ini, risau itu mestilah ada kan? But.. tahu tak? Lepas sahaja payment guna CIMB CLICK. Sudah tentu CIMB CLICK mesej yang bagitahu ada buat transfer2 ini.. Tapi jangan risau 11 street akan terus email dan mesej kat korang yang korang dah transfer duit untuk produk itu (rujuk gambar diatas) .

Then esoknya korang akan dapat email yang Seller dah hantar barang korang. Dalam email itu akan ada kurier apa yang digunakan dan tracking number sekali. So korang boleh lah track kat mana barang korang pergi.. hehehe. 

Lepas dah dapat korang pergilah kat 11street dan sahkan yang korang dah dapat barang itu. Sekali gus korang bagilah feedback sikit. Supaya orang lain boleh dapat keyakinan untuk membeli produk itu. 



Kalau korang nak tahu macam mana proses dalam 11street ini, boleh rujuk gambar atas ini. Ada 05 step sahaja. Mungkinlah step 04 ke step 05 agak lambat bergantung barang yang ada beli itu. Seller mungkin jauh. Kan shopping barang Korea.. hehe. So sabar ye?

Untuk tehaa, barang yang tehaa beli itu. Seller berdekatan sahaja, so barang sampai hari ketiga after tehaa order. Barang memang TERBAIK! sampai dalam keadaan sangat selamat. Seronok sangat! Dan sekarang dalam proses tunggu next item sampai.. hehehehe :D 

Kan tehaa cakap kalau dah terjebak sekali confirm akan terjebak terus. Hahaha.. Selamat bershopping semua. Byeeeee ~

No comments: