December 26, 2011

Gastrik --'


Hye semua.Ok, semalam gastrik tehaa datang semula ==' setelah sekian lama gastrik ini tidak kembali akhirnya dia tunjukkan diri.


Sakitnya Ya Allah, Tuhan sahaja yang tahu betapa peritnya.Pada awalnya tehaa ingat disebabkan makan lambat, tehaa pun makanlah.Then petang pula lebih menyakitkan sampai ke malam.


Bila berjalan rasa seperti nak pengsan pun ada.Malam itu juga ayah tehaa nak bawa ke klinik, sementara otw ke sana ayah tehaa telefon klinik panel.Unfortunately, panggilan telefon tidak dijawab.Means klinik panel tutup kerana Christmas.


Ayah tehaa bawa terus ke Hospital Assunta.Sampai sana daftar, tunggu dan tunggu memang itu lebih menyakitkan."Takpe tehaa, sabar..kau dah sampai hospital tahan sekejap sahaja" ermm...


Masuk dalam bilik doktor, dia suruh baring dan check apa yang patut.Dah sudah, dia tanya macam-macam.Dia cakap mungkin food poisoning ataupun gastrik.Then dia cakap dia akan bagi suntikan.


Walaweih, kena suntikan? redha jela.Lepas kena suntik, lalok terus.Perut sakit+mata berpinar-pinar."Rileks tehaa, kalau tak kau kena tahan hospital" 

Masa ayah pergi ambil ubat tehaa duduk di kerusi.Perut makin sakit sehinggakan tehaa terjatuh dari kerusi untuk menahan sakit.Nurse di kaunter pendaftaran bawa tehaa ke Bed in Emergency Ward dia suruh tehaa rest kat situ dalam 10min.

Masa itu, airmata sahaja yang menahan kesakitan.Terlelap tehaa tak sampai 10min, teringat tehaa di hospital.Terus panggil nurse, cakap tehaa dah ok dan nak balik.Nurse suruh tunggu doktor, tehaa kata tak perlu.



Then ayah ambil ubat, kami pun balik around 10PM.Terima Kasih ayah :D


No comments: