December 10, 2011

Haram Pakai Rantai Burung Hantu?


Sekarang kecoh about this kan? Rantai burung hantu, ada member tehaa sampai sanggup pergi cari rantai ini sebab katanya cantik. Tehaa ada juga niat nak beli, tapi tak terbeli-beli lagi.Erkk...

Actuaally, tehaa pun baru tahu tentang perkara ini.Gambar-gambar ini semua tehaa dapat di blog seseorang. Sekarang tehaa nak mention gambar loket burung hantu itu dengan gambar freemason.



Rantai Burung Hantu


Freemason
Fakta tentang Freemason :

Pertubuhan freemason sebenarnya merupakan sebuah pertubuhan yang paling lama bertapak di muka bumi ini. Gerakan ini telah ditubuhkan oleh segolongan kaum yahudi yang berhasrat untuk merampas kembali tanah Palestin yang sedang diduduki oleh umat Kristian,dan membina kembali Haikal (istana) nabi Sulaiman. Tidak berhenti di situ, mereka kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir, dan Madinah. Bagi sesiapa yang pernah menjejakkan kaki ke bumi Madinah maka beruntunglah, kerana tanah itu sedang dalam ancaman kaum yahudi freemason.


Perkataan ‘freemason’ diambil dari perkataan Inggeris yang bermaksud jurubina bebas (free and mason). Sebenarnya freemason adalah organisasi bawah tanah yahudi antarabangsa yang tidak ada hubungan dengan kegiatan pembinaan bangunan. Pada awalnya, pertubuhan ini dirancang untuk memusnahkan agama Kristian. Tetapi selepas zaman revolusi Eropah pada kurun-17 yang menyaksikan kejatuhan kerajaan Kristian dan kegemilangan Islam mereka terus mengalih perhatian kepada agama Islam sebagai musuh utama.


Pertubuhan ini dianggotai oleh bangsa yahudi tulen, terutamanya para penguasa dan pemimpin Negara Israel seperti Ariel Sharon, Ehud Barak dan lain-lain. Mereka bekerja keras merancang dan mengatur strategi untuk menguasai dunia sehinggakan keputusan perlantikan presiden atau ketua Negara contohnya Amerika Syarikat, berada di dalam bidang kuasa mereka.


Ahlinya bergerak sambil berpegang kepada beberapa prinsip yang menyebabkan perancangan mereka mantap dan licik di antaranya adalah:

  • Menjaga segala rahsia.
  • Memberi taat setia.
  • Hanya memuliakan kaum yahudi.
  • Menyebarkan dan mengagungkan hubungan seks.
  • Menguasai agama lain selain dari yahudi.
  • Tolong-menolong sesama ahli.
  • Mengadakan propaganda dan revolusi.

100% copy from Diari Iman
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Kenapa HARAM?!

  • Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar.

  • Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran  tentang azab seksa  yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak.

  • Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknaya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan  adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa"

100% Copy dari Dakwat Pena
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Renung-renungkan larh ye kawan-kawan.

Lebih baik anda semua beli BENDA INI , lagi cool daripada yang biasa! :D

4 comments:

Unknown said...

Semoga Allah memberikan kekuatan kepada kita untuk melawan dakyah-dakyah songsang.

Cik T said...

@Awan Biru AMIN!!

GlassNote said...

Nak buang ke bakar? =="

Cik T said...

@Niniee Dunno! tehaa cuma kongsikan sahaja.Buang atau bakar terpulang.

#But bole bakar ke? 0,0