October 3, 2011

Pakai otak larh ! | kes pembuangan bayi


Tak kira kali ini, tehaa nak update juga. Baru nak belajar PUASA mengupdated
urgghh.. serius tehaa tengah MARAH+GERAM+nak lempang lelaju pada seseorang.
Anda semua mesti sudah mengetahui kes pembuangan bayi semakin meningkat,
YES ! absolutely tehaa marah pasal itu larh ~
Berita hari ini, pasal budak berumur 19tahun disyaki membuang bayi dari tingkat dua !
YEAH ! anda seorang Manusia yang TAKADA hati perut,
Manusia yang TAKGUNA, #!^&**82)_!@!(_ arghhh ! kalau tehaa nak taip
takbaik kan? tehaa masih ada otak lagi kan..


*ini ditujukan kepada semua, bukan berita hari ini jerx !


Gila busuk perangai kau sampai kau sanggup buang anak SENDIRI.


*nak tanya larh, kalau bersalin sakit tak? 
mak tehaa cakap sakit macam nyawa di hujung tanduk !


Tapi tehaa pelik gila, macam mana diorang TERFIKIR nak buang anak eik?


walaweih, Cuba kau fikir ..
dah usung SANASINI perut memboyot selama 9bulan then kau nak bersalin,
perrhh !! Sakit tu. Lepas itu, buang macam itu je? ingat ANAKPATUNG ke?


Kadang-kadang tehaa terfikir apa faktor-faktor pembuangan bayi,
banyak yang kata Kurang Didikan Agama, IbuBapa kurang prihatin dan
banyak lagi ! Tapi hakikatnya FAKTOR UTAMA adalah DIRI SENDIRI.


Kalau kau dapat kawal nafsu, kau TAK AKAN mengandung !Kalau kau TAK mengandung, kau TAK AKAN ada anak secara mengejut !Dan KES PEMBUANGAN bayi TIDAK AKAN BERLAKU !!


walaweih.. tehaa geram sangat ini. TOLONG jangan dekatkan tehaa
dengan manusia-manusia sebegini, takut ada yang kena lempang lelaju.
tehaa tak MAIN-MAIN tahu tak.


Kalau tehaa diberi peluang untuk mengHUKUM orang yang buang bayi ini,
tehaa nak buat macam mana cara dia BUANG bayi tersebut. Andai kata,
dia buang dalam sebuah beg, tehaa akan masukkan dia dalam beg tersebut !
TAPI masalahnya TAKBOLEH masukkan?! *macam mana eik...


So, nampak sangat tehaa TAKLAYAK menghukum seseorang.SELAMAT MENUNGGU HUKUMAN DARI TUHAN. 



Sejenak berfikir ;
     Bayi TAK BERDOSA jangan di lakukan sebegitu. Mereka diberi peluang 
     hidup di dunia BUKAN untuk dibuang sebegitu rupa. 

2 comments:

NORUL ATIQAH said...

na nages kod bace . kejam gila . budak tu ta besalah pon :(

~naddy~ said...

betol tuh... sket aty giler ng kes neh... berani kott dye campak dr ats !