October 17, 2011

Respect others | Perokok tegar


Hai.Harap-harap anda semua sihat ye?Hari ini, tehaa nak kongsi sikit larh tentang Si Perokok tegar.YES ! tehaa ramai member yang menghisap rokok.Ok, tehaa memang tak layak untuk menyuruh sesiapa yang merokok untuk berhenti rokok.

TAPI tolong mengerti sedikit perasaan orang lain yang disekeliling anda.

Anda boleh merokok dimana sahaja.Walaupun terang-terang dah ada signboard Zon Larangan Merokok. Tapi tidak semua membuat demikian, mungkin sesetengah yang merasakan dirinya terlalu bagus kan?!
Tehaa tak kisah larh nak rokok berapa batang pun larh kan? BUT please respect others!! 
Paling tehaa geram itu kan? bila dia hisap rokok, then dia semburnya kat muka orang lain.WALAWEIH, agak-agak larh bro! Ko nak hisap, sembur larh tempat lain! TAKPAYAH sembur kat muka orang lain kan?

Lagi satu kalau yang duduk rumah orang.Tuan rumah dah layan sampai bagi tidur bilik orang lain ala-ala "Hotel First Class", sampai orang punya bilik terpaksa tidur tempat lain.TAPI anda boleh pula hisap rokok dalam bilik.

Perhhh !! cukup pantang betul. Agak-agak larh ! anda nak hisap rokok pergi larh kat Taman Permainan ke? Mana-mana KAWASAN TERBUKA.Lepas itu buat muka tak bersalah.

Kat bilik air pun sama, kalau anda dah tahu orang dalam rumah itu TAK ADA yang merokok.Tolonglah jangan merokok di dalam bilik air.BUSUK tahu tak bilik air.Penat tuan rumah nak sembur minyak wangi.argghhh !! BENGANG betul !


Kalau tehaa letak SignBoard kat atas ini di pintu masuk rumah, di dalam bilik dan di dalam bilik air.MACAM MANA? ok tak? agak-agak apa perasaan mereka yang suka merokok ini?

Perokok tegar, sila jawab dengan baiknya ye? HAHA :D

No comments: